In Keramiek ga je aan de slag met het medium klei en zijn totale mogelijkheden. Technische ontwikkeling en artistiek proces gaan hand in hand. Zo maak je doorheen de jaren kennis met de verschillende technieken van opbouwen, decoreren en mouleren van zowel functionele als sculpturale keramiek.
Naast de basistechnieken word je ook steeds uitgedaagd om te experimenteren binnen je creatief proces. Doorheen verschillende thema’s en aan de hand van opdrachten ontdek je steeds meer je eigen vormentaal. Je leert het hedendaagse keramieksveld ontdekken, waardoor je gestimuleerd wordt om op zoek te gaan naar een eigen beeldtaal. Deze beeldtaal leer je ontwikkelen door middel van tekeningen, kleine voorstudies en vormstudies. Op deze manier raak je vertrouwd met het driedimensionale aspect van een vorm. Vanaf het 3e jaar ligt de focus steeds meer op je eigen persoonlijk traject, waarin je je eigen thema, concept … uitwerkt onder begeleiding.
Je wordt zowel individueel als klassikaal begeleid. Je wordt begeleid in het ontwikkelen van je ideeën, je kritisch denken in je artistieke denk- en ontwerpproces en in de vaardigheden die je daarbij ontwikkelt. Onderlinge dialoog wordt binnen het atelier aangemoedigd om zo de uitwisseling van expertise te bevorderen.
Daarnaast gaan we op tentoonstellingsbezoeken, organiseren we workshops binnen een bepaalde thematiek/techniek en houden we lezingen.








